Obchodní podmínky

1) VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

Tyto všeobecné obchodní podmínky společnosti Nakladatelství Olympia, s.r.o., se sídlem Werichova 973, 252 64 Velké Přílepy, IČO: 65416953, DIČ: CZ65416953, zapsané v OR vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 45173 (dále jen „prodávající“), upravují práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím vzniklé na základě kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je provozován prodávajícím na webové stránce www.iolympia.cz. Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Kupujícím se rozumí osoba, která si objedná knihy, audioknihy nebo jiné zboží (dále jen „zboží“) z internetového obchodu prodávajícího. Kupující může být spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani samostatného výkonu povolání. Podnikatelem se rozumí zejména osoba zapsaná v obchodním rejstříku či osoba, která při objednání zboží uvede své IČO; kupující, který není spotřebitelem, se pro účely těchto podmínek považuje za podnikatele. Práva, která jsou v těchto obchodních podmínkách přiznána výslovně jen spotřebiteli, se na kupujícího – podnikatele nevztahují. Veškeré smluvní vztahy se řídí právním řádem České republiky. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována v elektronické podobě.

2) OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

Prezentace zboží na webových stránkách prodávajícího je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít ohledně tohoto zboží smlouvu. Objednávku zboží činí kupující prostřednictvím objednávkového formuláře internetového obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o kupujícím (jméno, příjmení/název, adresa, telefon, e-mail), o objednávaném zboží, zvoleném způsobu platby, kupní ceně zboží, zvoleném způsobu dodání zboží a nákladech spojených s dodáním zboží. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění všech povinných údajů a náležitostí v objednávkovém formuláři. Odesláním objednávky (kliknutím na příslušné tlačítko potvrzující objednávku s povinností platby) učiní kupující závazný návrh na uzavření kupní smlouvy. Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, včetně možnosti oprav chyb vzniklých při zadávání dat. Kupující je odesláním objednávky vázán svým návrhem smlouvy po dobu 7 dnů od odeslání objednávky. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy prodávající potvrdí kupujícímu přijetí objednávky (potvrzení je zasláno elektronicky e-mailem na adresu zadanou kupujícím). Pokud kupující neobdrží potvrzení objednávky v uvedené lhůtě, není prodávající návrhem vázán a kupní smlouva nevznikla. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (internetové připojení, telefon apod.) pro uskutečnění objednávky si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby účtované poskytovateli těchto služeb.

3) POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY

Potvrzení o přijetí objednávky je kupujícímu zasíláno automaticky e-mailem. Po uzavření kupní smlouvy (potvrzení objednávky) zašle prodávající kupujícímu souhrn objednávky a platné obchodní podmínky v textové podobě e-mailem.

 

4) ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY

Kupující je oprávněn stornovat (zrušit) odeslanou objednávku bez udání důvodu, nejpozději však do konce následujícího kalendářního dne po jejím odeslání. Zrušení objednávky může kupující provést přímo v rozhraní internetového obchodu (pokud to systém umožňuje), případně telefonicky na čísle 602 387 509 nebo 602 394 610 či e-mailem na adrese olysklad@volny.cz. Prodávající následně potvrdí kupujícímu zrušení objednávky. Pokud již kupující uhradil kupní cenu (nebo její část) a následně došlo ke stornování objednávky, prodávající tuto platbu vrátí kupujícímu bez zbytečného odkladu stejným způsobem, jakým platbu přijal, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku kupujícího v případě mimořádných událostí nebo ze závažných provozních důvodů.

5) CENA ZBOŽÍ A ZPŮSOB PLATBY

Ceny zboží jsou uvedeny u jednotlivých položek v internetovém obchodě včetně informace o případných slevách či akcích. Veškeré ceny jsou uvedeny včetně DPH a jsou konečné (prodávající není plátcem žádných dalších poplatků). Veškeré akční ceny platí do odvolání nebo do vyprodání zásob. Akční slevy nebo bonusy není možné kombinovat. Cena zboží nezahrnuje náklady na dodání, které jsou uvedeny zvlášť (viz čl. 6). V případě změny ceny zboží mezi okamžikem odeslání objednávky a uzavřením smlouvy platí cena uvedená pro kupujícího v době odeslání objednávky (byla-li objednávka prodávajícím poté potvrzena). Prodávající akceptuje následující způsoby platby za objednané zboží:

<![if !supportLists]>· <![endif]>Dobírka – platba v hotovosti (příp. platební kartou) při převzetí zboží od přepravce (kupující hradí kromě ceny zboží také dobírkový poplatek,).

<![if !supportLists]>· <![endif]>Hotově při osobním odběru – platba v hotovosti při převzetí zboží na výdejním místě prodávajícího (po předchozí dohodě s prodávajícím).

<![if !supportLists]>· <![endif]>Platba platební kartou online/Google Pay/Apple Pay – platba prostřednictvím platební brány při dokončení objednávky (přijímány jsou běžné typy platebních karet).

<![if !supportLists]>· <![endif]>Platba převodem – před expedicí zboží je nutné, aby byla příslušná částka připsána na účet prodávajícího.

Platba kupní ceny je možná v Kč. Případné další způsoby platby musí být mezi prodávajícím a kupujícím dohodnuty individuálně. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu předem, s výjimkou případné platby předem při zvolení specifického způsobu platby (např. platba kartou či převodem před dodáním zboží).

6) DODÁNÍ ZBOŽÍ A DODACÍ PODMÍNKY

Prodávající dodá zboží kupujícímu způsobem, který kupující zvolil v objednávce (např. prostřednictvím externího dopravce nebo osobním odběrem). Zboží je považováno za dodané okamžikem doručení na adresu uvedenou kupujícím v objednávce (případně převzetím zboží kupujícím na odběrném místě). Objednané zboží bude dodáno dle jeho dostupnosti a kapacitních možností prodávajícího co nejdříve, obvykle do 10 pracovních dnů. O předpokládané době dodání je kupující informován v průběhu objednávkového procesu. V případě, že je zboží dodáváno prostřednictvím externího přepravce, je kupující povinen při převzetí zásilky zkontrolovat neporušenost obalu a stav zásilky. Pokud kupující zjistí závažné poškození obalu svědčící o možném poškození obsahu, není povinen zásilku od přepravce převzít. O takovém poškození obalu nebo zboží je kupující povinen neprodleně informovat přepravce a také prodávajícího. Nepodaří-li se zásilku doručit z důvodů na straně kupujícího (zejména uvedl-li chybnou adresu nebo nebyl zastižen a zásilka se vrátí zpět prodávajícímu jako nedoručená), bude prodávající o této skutečnosti kupujícího informovat. Kupující má v takovém případě právo požadovat opětovné zaslání zboží; prodávající je však v takovém případě oprávněn požadovat po kupujícím úhradu dodatečných nákladů na opakované doručení (další poštovné). Nedohodnou-li se strany jinak, nevyzvednutím zásilky a nepřevzetím zboží dochází ze strany kupujícího k podstatnému porušení smlouvy, v důsledku čehož je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. V případě jakýchkoli problémů s doručením zásilky, opožděného dodání či nedoručení zásilky ve lhůtě očekávaného doručení může kupující kontaktovat prodávajícího telefonicky na čísle 602 387 509 nebo 602 394 610 či e-mailem na adrese olysklad@volny.cz a prodávající se s kupujícím dohodne na dalším postupu. Součástí dodávky zboží je vždy řádný daňový doklad (faktura), který slouží současně jako dodací list a případně záruční list (pokud není záruční list poskytnut samostatně). Daňový doklad může být zaslán i e-mailem. Podrobnější informace o způsobech dodání (aktuální možnosti přepravy, ceník dopravného, dodací lhůty apod.) jsou uvedeny na webové stránce prodávajícího v sekci „Dodací podmínky“.

7) DIGITÁLNÍ OBSAH (ELEKTRONICKÉ KNIHY A AUDIOKNIHY)

Prodávající poskytuje elektronické knihy a audioknihy (dále jen „digitální obsah“) v elektronické podobě, nikoli na hmotném nosiči. Po uzavření kupní smlouvy a zaplacení pouze kartou, převodním příkazem nebo v hotovosti prodávající zpřístupní zakoupený digitální obsah kupujícímu elektronicky, a to například zasláním odkazu ke stažení na e-mail kupujícího nebo zpřístupněním souboru v uživatelském účtu (pokud tuto možnost prodávající nabízí).

Zakoupením digitálního obsahu získává kupující nevýhradní licenci k užití tohoto obsahu pro vlastní osobní potřebu. Licence je časově omezená na dobu 3 let od zpřístupnění digitálního obsahu kupujícímu, není-li u konkrétního obsahu uvedeno jinak. Kupující není oprávněn digitální obsah využívat k jiným účelům než pro svou osobní potřebu; zejména jej nesmí dále rozmnožovat, šířit či zpřístupňovat třetím osobám. Veškerá práva k digitálnímu obsahu (zejména práva autorská) náleží prodávajícímu nebo jeho smluvním partnerům (např. autorům či vydavatelům); koupí digitálního obsahu nedochází k převodu těchto práv na kupujícího.

Spotřebitel výslovně souhlasí s tím, aby dodání digitálního obsahu proběhlo před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy. Spotřebitel bere na vědomí, že udělením tohoto souhlasu zaniká podle § 1837 písm. l) občanského zákoníku právo na odstoupení od smlouvy o dodání digitálního obsahu.

8) VÝMĚNA ZBOŽÍ

Prodávající dobrovolně umožňuje kupujícímu výměnu zakoupeného zboží za jiné zboží z nabídky, a to za následujících podmínek: Kupující může nepoužité a nepoškozené zboží (v původním neporušeném obalu, s kompletním příslušenstvím) zaslat zpět prodávajícímu a požádat o výměnu za jiný druh zboží. Zboží k výměně je třeba zaslat doporučeným balíkem (ne na dobírku) na kontaktní adresu prodávajícího. Do zásilky kupující přiloží informaci, za jaké jiné zboží požaduje původní zboží vyměnit, případně číslo objednávky či faktury pro identifikaci původního prodeje. Náklady spojené s výměnou zboží nese kupující (kupující hradí poštovné za zaslání zboží prodávajícímu i náklady na dodání nově požadovaného zboží zpět kupujícímu). Výměna zboží je možná zpravidla do 14 dnů od obdržení zboží kupujícím; prodávající si vyhrazuje právo požadavek na výměnu zamítnout, pokud by zaslané zboží k výměně bylo očividně použité, poškozené či nekompletní.

 

9) ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY (VRÁCENÍ ZBOŽÍ)

Tento článek se vztahuje pouze na kupní smlouvy uzavřené s kupujícím – spotřebitelem. Kupující, který vystupuje v rámci smlouvy jako spotřebitel, má dle § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (jiná než dopravce) převzala zboží. V případě uzavření smlouvy, jejímž předmětem je dodání několika položek zboží nebo několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední položky nebo části dodávky. Pro dodržení lhůty postačuje, aby spotřebitel v jejím průběhu odeslal prodávajícímu oznámení o odstoupení. Odstoupení od smlouvy může spotřebitel oznámit prodávajícímu jakýmkoli prokazatelným způsobem (například písemně dopisem zaslaným na adresu sídla prodávajícího nebo e-mailem na adresu olysklad@volny.cz). Spotřebitel může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který prodávající poskytuje na svých webových stránkách (formulář ke stažení nebo online formulář v sekci „Odstoupení od smlouvy“), není to však povinné. Pokud spotřebitel od smlouvy odstoupí, do 14 dnů od odstoupení mu prodávající vrátí všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele obdržel, a to včetně nákladů na dodání zboží spotřebiteli (tj. včetně poštovného za odeslání zboží od prodávajícího kupujícímu, a to ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání). Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající náklady odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, kterým je osobní odběr. Pro vrácení plateb použije prodávající stejný platební prostředek, který spotřebitel použil pro úhradu kupní ceny, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží vrácené zboží od spotřebitele nebo než spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět prodávajícímu (např. předložením dokladu o podání zásilky), podle toho, co nastane dříve. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy zaslat zpět prodávajícímu zboží, které od něho obdržel. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel odešle zboží zpět před jejím uplynutím. Zboží určené k vrácení zašle spotřebitel doporučeným balíkem (ne na dobírku) na adresu prodávajícího: Nakladatelství Olympia, s.r.o., Roztocká 138, 252 64 Velké Přílepy. Ke vrácenému zboží spotřebitel přiloží kopii dokladu o koupi (fakturu) a průvodní dopis s uvedením, že odstupuje od smlouvy, případně číslo bankovního účtu pro vrácení plateb, pokud požaduje vrátit peníze bankovním převodem. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty vráceného zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k seznámení se zbožím (tj. než jak by bylo možné zboží prohlédnout v kamenném obchodě). Prodávající je v takovém případě oprávněn započíst si vůči vracené částce odpovídající náhradu za snížení hodnoty zboží (poškrábané či pomačkané desky, stránky apod.). Zboží by měl spotřebitel vrátit, je-li to možné, v původním obalu. Spotřebitel není odpovědný za snížení hodnoty zboží v případě, že prodávající porušil svou povinnost poskytnout spotřebiteli před uzavřením smlouvy informace o právu na odstoupení od smlouvy (dle § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku). V případě odstoupení od smlouvy nese spotřebitel přímé náklady spojené s navrácením zboží (tj. poštovné za zaslání zboží zpět prodávajícímu), a to i pokud zboží nemůže být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou. Pokud byl ke zboží spotřebiteli poskytnut nějaký bonus či dárek, je spotřebitel povinen v případě odstoupení od smlouvy tento bonus/dárek prodávajícímu vrátit společně se zbožím.

Spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nemůže využít právo na odstoupení od smlouvy v zákonem stanovených případech. Mezi tyto výjimky patří zejména smlouvy o dodávce zvukových nebo obrazových nahrávek či počítačových programů, pokud kupující porušil jejich původní obal, a smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud digitální obsah nebyl dodán na hmotném nosiči a byl s předchozím výslovným souhlasem kupujícího splněn před uplynutím 14denní lhůty pro odstoupení od smlouvy, přičemž kupující byl poučen, že udělením tohoto souhlasu právo na odstoupení zaniká.

Kupující – podnikatel není oprávněn od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve 14denní lhůtě podle tohoto článku. V případě kupujících, kteří nejsou spotřebiteli, lze odstoupení od smlouvy a vrácení zboží řešit individuálně po dohodě s prodávajícím, není na něj však právní nárok.

10) REKLAMACE (PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ)

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá výrobní vady. Práva kupujícího z vadného plnění (reklamace vad zboží) se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (zejména § 2099 a násl. o vadách při kupní smlouvě). Tento článek upřesňuje postup pro uplatnění reklamace. Reklamace zboží je možná v případě, že zboží vykazuje výrobní vady, je poškozené, nekompletní nebo bylo dodáno jiné zboží, než bylo objednáno. Kupující je povinen zboží po jeho převzetí přiměřeně prohlédnout a zkontrolovat, aby zjistil případné zjevné vady či poškození. Zjištěné vady či poškození zboží musí kupující oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co je zjistí. Oznámení o vadách může kupující učinit telefonicky na čísle 602 387 509 nebo 602 394 610, případně e-mailem na adrese olysklad@volny.cz. Pro uplatnění reklamace kontaktuje kupující prodávajícího písemně (e-mailem) s popisem zjištěné vady, číslem objednávky nebo faktury a případně s fotografiemi vady, pokud je to možné. Následně doručí kupující reklamované zboží (vhodně zabalené, aby nedošlo k dalšímu poškození) na adresu prodávajícího: Nakladatelství Olympia, s.r.o., Roztocká 138, 252 64 Velké Přílepy. Zboží k reklamaci nezasílejte na dobírku – taková zásilka nebude prodávajícím převzata. Ke zboží přiloží kupující popis vady (důvod reklamace), své kontaktní údaje a doklad o koupi zboží od prodávajícího (kopii faktury nebo potvrzení objednávky). Pokud kupující požaduje náhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s odesláním reklamovaného zboží prodávajícímu (např. poštovné), zašle o tomto výdaji prodávajícímu doklad (např. kopii podacího lístku) – ideálně e-mailem. Prodávající potvrdí přijetí reklamace (např. e-mailem) a reklamaci vyřizuje bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od převzetí reklamovaného zboží, pokud se s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. O způsobu vyřízení reklamace prodávající kupujícího informuje. V případě uznané reklamace má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na zaslání reklamovaného zboží zpět prodávajícímu. Prodávající dle povahy vady rozhodne o oprávněnosti reklamace a v případě kladného vyřízení reklamace zajistí nápravu: zejména má kupující právo na bezplatné odstranění vady opravou, není-li to povahou vady neúměrné, nebo na dodání nového zboží bez vad či dodání chybějící části zboží, případně na přiměřenou slevu z kupní ceny. Pokud je vada podstatným porušením smlouvy, má spotřebitel též právo od smlouvy odstoupit. O volbě konkrétního nároku z vad informuje kupující prodávajícího při oznámení vady (resp. bez zbytečného odkladu poté). Reklamace bude vyřízena v souladu s platnými právními předpisy. O výsledku reklamace a o způsobu jejího vyřízení bude kupující informován; v případě, že je reklamace uznána, prodávající se s kupujícím dohodne na způsobu náhrady (oprava, výměna, vrácení peněz, sleva, slevový kupon atd.) a na způsobu předání opraveného nebo vyměněného zboží kupujícímu.

11) ZÁRUKA (ZÁRUKA ZA JAKOST)

Prodávající na zboží neposkytuje nad rámec zákonných povinností žádnou smluvní záruku za jakost, není-li výslovně u konkrétního zboží uvedeno jinak. Kupujícímu – spotřebiteli však náleží zákonná ochrana práv z vadného plnění v rozsahu stanoveném občanským zákoníkem, a to v délce 24měsíců od dodání zboží. U použitého  zboží (např. prodej z antikvariátu) se předpokládá, že vada, která se projeví v době dvanácti měsíců od převzetí, existovala již při převzetí (pokud to neodporuje povaze věci). Spotřebitel má tedy při výskytu vady zboží v této 12měsíční době práva dle čl. 10 těchto podmínek (reklamace) a příslušných ustanovení občanského zákoníku. Zákonná odpovědnost prodávajícího za vady se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním. Záruku či odpovědnost za vady nelze uplatnit v případech, kdy vada nebo poškození vznikly následkem:

a) běžného opotřebení zboží způsobeného obvyklým užíváním,

b) nesprávného použití nebo ošetřování zboží (v rozporu s návodem k použití či běžnými zásadami),

c) nesprávného skladování zboží (bylo-li skladováno v nevhodných podmínkách – vlhkost, teplota apod.).

Kupující – podnikatel bere na vědomí, že u zboží kupovaného pro podnikatelské účely nelze uplatňovat práva z vadného plnění v rozsahu příslušejícím spotřebiteli. U kupujících, kteří nejsou spotřebiteli, se odpovědnost prodávajícího za vady řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku; takový kupující je povinen oznámit zjevné vady bez zbytečného odkladu po převzetí zboží a skryté vady bez zbytečného odkladu poté, co je při vynaložení odborné péče mohl zjistit, nejpozději však do 12 měsíců od dodání zboží. Na kupujícího - podnikatele se zákonná 24měsíční lhůta pro uplatnění vad nevztahuje.

12) OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Prodávající plně respektuje důvěrnost osobních údajů kupujících. Při uzavření kupní smlouvy poskytuje kupující prodávajícímu své osobní údaje v rozsahu potřebném pro vyřízení objednávky. Prodávající vystupuje ve vztahu k těmto údajům jako správce osobních údajů a zpracovává je v souladu s platnými právními předpisy, zejména podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, GDPR). Bližší informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny níže.

Rozsah zpracovávaných údajů: Prodávající zpracovává zejména identifikační a kontaktní údaje kupujícího poskytnuté v rámci objednávky (jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo), případně další údaje, které kupující uvede (např. poznámka k objednávce), a údaje o objednaném zboží a způsobu platby.

Účely zpracování osobních údajů: Osobní údaje kupujícího jsou zpracovávány k těmto účelům:

<![if !supportLists]>· <![endif]>Plnění smlouvy: vyřízení objednávky a dodání zboží kupujícímu, včetně komunikace ohledně objednávky (právním základem zpracování je plnění smlouvy dle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR).

<![if !supportLists]>· <![endif]>Plnění právních povinností: zejména účetní a daňové evidence, vyřizování případných reklamací, vedení záznamů o uzavřených smlouvách (právním základem je splnění právní povinnosti dle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR, vyplývající například ze zákona o účetnictví či zákona o DPH).

<![if !supportLists]>· <![endif]>Marketingové účely (zasílání obchodních sdělení): pokud k tomu kupující udělil souhlas či pokud jde o zákazníka, který u prodávajícího již nakoupil zboží (právním základem je souhlas kupujícího dle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR, popř. oprávněný zájem prodávajícího na propagaci svých obdobných výrobků vůči svým zákazníkům dle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR; kupující má vždy možnost jednoduchým způsobem další zasílání obchodních sdělení odmítnout).

Doba uložení údajů: Osobní údaje budou uloženy pouze po nezbytně nutnou dobu. Pro účely plnění smlouvy a právních povinností zpracovává prodávající údaje po dobu trvání smluvního vztahu a následně po dobu, po kterou je prodávající povinen uchovávat doklady a záznamy podle obecně závazných právních předpisů (např. 10 let od vystavení účetního dokladu pro daňové účely). Pro účely přímého marketingu (zasílání newsletteru) budou kontaktní údaje zpracovávány do doby, než kupující odvolá svůj souhlas nebo vysloví nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení (odhlásí se). Poté mohou být základní identifikační údaje uchovány ještě po přiměřenou dobu, je-li to nutné k prokázání souhlasu či splnění právních povinností prodávajícího.

Příjemci osobních údajů: Prodávající osobní údaje kupujících zásadně předává třetím osobám pouze, je-li to nezbytné k naplnění výše uvedených účelů nebo pokud mu to ukládá zákon. Typickými příjemci jsou:

<![if !supportLists]>· <![endif]>Přepravní společnosti (dopravci) zvolení kupujícím v objednávce, za účelem doručení zboží (předají se nezbytné údaje jako jméno, adresa, telefon, případně e-mail pro avizaci doručení).

<![if !supportLists]>· <![endif]>Poskytovatelé platebních služeb (banky, provozovatelé platebních brán) v případě, že kupující zvolil daný způsob platby – těmto subjektům jsou předány platební údaje v rozsahu nutném ke zpracování platby.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Technická podpora a IT služby: externí dodavatelé služeb pro provoz e-shopu, serverů a softwaru (zpracovatelé), kteří mohou mít přístup k osobním údajům v rámci správy informačních systémů. S takovými zpracovateli má prodávající uzavřeny smlouvy o zpracování osobních údajů zaručující ochranu údajů.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Účetní, daňoví a právní poradci či auditoři prodávajícího, pokud je to nutné k řádnému splnění právních povinností prodávajícího.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Orgány veřejné moci v případě, že prodávajícímu vznikne zákonná povinnost poskytnout jim osobní údaje (např. kontrolní orgány, soudy, Policie ČR apod.).

Prodávající nepředává osobní údaje kupujících do zemí mimo Evropskou unii (veškeré zpracování probíhá na území EU/EHP). Osobní údaje kupujících jsou zabezpečeny v souladu s nejlepšími praktikami a interními bezpečnostními předpisy prodávajícího tak, aby nedošlo k jejich neoprávněnému či nahodilému zpřístupnění neoprávněným osobám.

Práva kupujícího (subjektu údajů): Kupující má veškerá práva stanovená GDPR, zejména má:

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo na přístup k osobním údajům – má právo získat od prodávajícího potvrzení, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, má právo získat k nim přístup a informace o způsobu zpracování.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo na opravu nepřesných či neaktuálních osobních údajů, které se ho týkají.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo na výmaz osobních údajů (tzv. právo „být zapomenut“), pokud jsou pro to splněny podmínky – např. pokud již údaje nejsou potřeba pro uvedené účely nebo pokud byly zpracovávány protiprávně a neexistuje jiný právní důvod pro jejich další zpracování.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo na omezení zpracování – v určitých případech (např. pokud kupující popírá přesnost údajů nebo vznesl námitku) má právo požadovat, aby prodávající dočasně omezil zpracování jeho osobních údajů.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, které je založeno na oprávněných zájmech prodávajícího (či třetí strany) – tj. zejména námitku proti zpracování pro účely přímého marketingu; v takovém případě prodávající nadále nesmí osobní údaje pro marketing zpracovávat.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo na přenositelnost údajů – v případě automatizovaného zpracování osobních údajů na základě souhlasu nebo smlouvy má kupující právo získat své osobní údaje, které prodávajícímu poskytl, ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu, a předat je jinému správci.

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo odvolat souhlas – pokud je zpracování osobních údajů založeno na souhlasu kupujícího (např. u zasílání obchodních sdělení, pokud by nebylo založeno na jiném právním důvodu), má kupující právo svůj souhlas se zpracováním kdykoli odvolat, a to stejným způsobem, jakým jej poskytl (odvolání souhlasu nemá vliv na zákonnost zpracování před jeho odvoláním).

<![if !supportLists]>· <![endif]>Právo podat stížnost u dozorového úřadu – pokud se kupující domnívá, že zpracováním jeho osobních údajů je porušeno GDPR či jiné předpisy, má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (Adresa: Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7; web: www.uoou.cz) nebo se obrátit na soud.

Poskytnutí osobních údajů ze strany kupujícího je dobrovolné, avšak nezbytné pro uzavření kupní smlouvy a doručení zboží. Bez poskytnutí požadovaných údajů nemůže prodávající uzavřít smlouvu ani řádně dodat kupujícímu zboží. Prodávající osobní údaje kupujícího nezpracovává k jiným účelům, než které jsou uvedeny výše. V případě dotazů ohledně zpracování osobních údajů nebo uplatnění práv se může kupující obrátit na prodávajícího písemně na adrese sídla nebo e-mailem na adresu olysklad@volny.cz.

13) MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

Prodávající tímto informuje kupující – spotřebitele, že v případě, kdy dojde mezi prodávajícím a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů pro spory z kupní smlouvy je Česká obchodní inspekce (ČOI). Česká obchodní inspekce je státní orgán dohlížející na ochranu spotřebitele a zároveň ze zákona pověřený k řešení mimosoudních sporů v oblasti vztahů mezi spotřebiteli a podnikateli. Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu lze podat prostřednictvím internetových stránek ČOI, případně písemně na adresu ústředí ČOI: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Webové stránky ČOI jsou www.coi.cz a pro oblast mimosoudního řešení sporů je zřízena online platforma na adrese https://adr.coi.cz. Spotřebitel může k řešení sporu z kupní smlouvy využít také platformu pro online řešení sporů (ODR) provozovanou Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr. Prostřednictvím této ODR platformy může spotřebitel zaslat návrh na řešení sporu příslušnému subjektu ADR. Při podání návrhu přes ODR platformu bude spotřebitel vyzván k zadání e-mailové adresy prodávajícího; za tímto účelem lze použít kontakt olysklad@volny.cz. Stížnosti týkající se zboží či služeb nebo jednání prodávajícího lze zasílat na výše uvedenou e-mailovou adresu prodávajícího. Pokud by se spotřebitel domníval, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva, může se se svou stížností obrátit také na orgány dohledu nad dodržováním práv spotřebitelů, jako je například právě Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) nebo místně příslušný živnostenský úřad.

14) ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den uzavření kupní smlouvy. Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit či aktualizovat; pro konkrétní kupní smlouvu jsou však závazné vždy obchodní podmínky účinné v době jejího uzavření (tj. ve znění, ve kterém byly kupujícímu před uzavřením smlouvy dostupné). Aktuální úplné znění obchodních podmínek je zveřejněno na webové stránce prodávajícího. Pokud by bylo některé ustanovení těchto obchodních podmínek shledáno neplatným nebo neúčinným, není tím dotčena platnost a účinnost ustanovení ostatních. Neplatné či neúčinné ustanovení bude nahrazeno takovým ustanovením, které svým smyslem a účelem co nejlépe odpovídá původnímu ustanovení a těmto obchodním podmínkám jako celku. Otázky výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. V případě rozporu mezi těmito obchodními podmínkami a kogentními ustanoveními zákona (zejména ve vztahu ke spotřebitelům) mají přednost příslušná ustanovení zákona. Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 20. května 2025 a nahrazují veškerá předchozí ujednání a verze obchodních podmínek. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby si tyto obchodní podmínky před odesláním objednávky pečlivě přečetl a v případě jakýchkoli dotazů kontaktoval prodávajícího na výše uvedených kontaktech.

 

Dokumenty ke stažení